Dla niedowidzącychRozmiar tekstu: AAA
Gala Liderów Odpowiedzialnego Biznesu 2012

11-09-2012  

​- Często nadal jest on traktowany jako dodatkowa działalność, oderwana od zarabiania pieniędzy. Tymczasem nie bardziej mylnego. To, co interesuje odpowiedzialnych inwestorów - szczególnie w dzisiejszych czasach - to nie szybkie, a co za tym idzie niepewne zyski, lecz dynamiczny i długotrwały wzrost wartości przedsiębiorstwa - podkreślał Andrzej Jacaszek, wiceprezydent Pracodawców RP podczas poniedziałkowej Gali Liderów Odpowiedzialnego Biznesu 2012.
 
Nagrodzono na niej firmy - laureatów wybranych w siedmiu kategoriach i branżach. W branży dóbr konsumpcyjnych FMCG Liderem Odpowiedzialnego Biznesu została już drugi rok z rzędu Coca-Cola HBC Polska. W kategorii „średnie przedsiębiorstwo" tytuł zdobyło Diageo Polska. Liderem Odpowiedzialnego Biznesu w branży budowlanej został Velux Polska, a w kategorii ogólnej zwyciężył Volkswagen Poznań.
 
Obok polskich spółek międzynarodowych korporacji tytuł liderów zdobyły też trzy krajowe przedsiębiorstwa. Liderem Odpowiedzialnego Biznesu w branży paliwowo-energetycznej został PKN Orlen, w branży finansowej tytuł zdobył PKO Bank Polski, a wśród małych firm najlepszy wynik uzyskała spółka Jumarpol. Konkurs zrealizowany już po raz drugi w ramach projektu „Koalicja na rzecz odpowiedzialnego biznesu", ma wyłaniać firmy, które na co dzień kierują się jego zasadami w swej działalności. To inicjatywa Pracodawców Rzeczypospolitej Polskiej oraz sześciu partnerskich firm: Danone, GlaxoSmithKline, Hochtief Polska, Orange Polska, PGNiG i PZU.
 
Partnerem merytorycznym przedsięwzięcia jest firmą PwC, a „Rzeczpospolita" jest partnerem medialnym przedsięwzięcia. Przedsiębiorstwa przystępujące do konkursu musiały odpowiedzieć na pytania dotyczące kluczowych obszarów biznesu oraz podpisać deklarację przestrzegania zasad kodeksu odpowiedzialnego biznesu (CR).
 
Kandydatów, których w tym roku było 36, oceniały Rada Ekspertów oraz Kapituła Konkursu. Te dwa gremia, w skład których weszli eksperci z poszczególnych branż oraz autorytety z zakresu CR, oceniały nadesłane zgłoszenia pod kątem m.in. poziomu wspierania rozwoju gospodarczego i społecznego, zapewniania godnych warunków pracy oraz odpowiedzialności firmy za środowisko naturalne. Kryteria oceny podzielono na podstawowe (identyczne dla każdej z branż) oraz dodatkowe.
 
- To, czy odpowiedzialny biznes jest odpowiednio wdrażany, w dużej mierze nie zależy od nakładów finansowych, lecz od umiejętności menedżerów wizjonerskiego patrzenia w przyszłość i przewidywania długoterminowych korzyści - zaznacza Andrzej Jacaszek.
 
Źródło: Rzeczpospolita, 2012-09-11, autor: ab

« powrót

 
 
 

Marki Grupy ORLEN