Dla niedowidzącychRozmiar tekstu: AAA
ORLEN Upstream na podium rankingu stron internetowych koncesjonariuszy Ministerstwa Środowiska

11-05-2012  

Spółka ORLEN Upstream zajęła drugie miejsce w I edycji Rankingu Stron Internetowych 19 firm poszukiwawczo-wydobywczych. Zestawienie zostało przygotowane przez Centrum Analiz Energetycznych Wyższej Szkoły Europejskiej w Krakowie. Ranking opracowano na podstawie analiz stron internetowych koncesjonariuszy oraz rozmów i wywiadów z przedstawicielami jednostek samorządu terytorialnego.
 
Szczególnie istotne przy tworzeniu zestawienia były informacje z gmin, w których wykonano odwierty i prowadzono działania komunikacyjne poprzedzające aktywność poszukiwawczo-wydobywczą w danym regionie. Kluczowym kryterium rankingu było założenie, że dostęp do podstawowych informacji na temat zakresu działalności i lokalnej aktywności koncesjonariusza jest najważniejszym czynnikiem w budowaniu zaufania do inwestora. 
 
Wśród najlepiej ocenionych koncernów znalazły się przede wszystkim polskie spółki: PGNiG, ORLEN Upstream oraz LOTOS Petrobaltic. Punkty zdobyte za poszczególne elementy stron internetowych, jak również łączne wyniki końcowe znacznie przewyższały oceny osiągnięte przez spółki zagraniczne, wśród których wyróżniła się jedynie spółka Emfesz.
 
ORLEN Upstream otrzymał wysokie noty m.in. w tak istotnych kategoriach jak dostęp do podstawowych informacji na temat spółki, częstotliwość aktualizacji strony, dostęp do informacji w dwóch wersjach językowych czy łatwości w nawiązaniu kontaktu z firmą. Doceniono także czytelny opis projektów, w które zaangażowana jest spółka oraz wysoką merytoryczność publikacji na temat gazu łupkowego.
 
Prezentując I edycję rankingu CAEWSE wskazało, że pomimo nierzadko wieloletniej obecności w Polsce, większość podmiotów uwzględnionych w przeglądzie nie posiada strony internetowej w języku polskim, czy chociażby dedykowanej podstrony. Ponadto, firmy nie podają lokalnych danych kontaktowych i nie zamieszczają informacji dotyczących aktualnie realizowanych projektów.
 
W kolejnych edycjach pod uwagę brana będzie rozszerzona analiza kryteriów, wyniki ankiet przesłanych do przedsiębiorstw oraz wnioski z bezpośrednich konsultacji biorących pod uwagę elementy analizy potrzeb.
 

Powrót
 
 
 

Marki Grupy ORLEN