Dla niedowidzącychRozmiar tekstu: AAA
PKN Orlen najcenniejszą polską marką

15-12-2011  

Kolejny ranking najcenniejszych polskich marek ogłosiła "Rzeczpospolita". Piąty rok z rzędu listę tę otwiera PKN Orlen. Wartość jego firmowego znaku wzrosła w porównaniu z rokiem ubiegłym o 1 proc. do 3,8 mld zł.
 
Lider czuje na plecach oddech najcenniejszej krajowej marki bankowej - PKO BP, której wartość wzrosła o 3 proc. do 3,7 mld zł. Dalsze miejsca w kolejności zajęły: PZU - 2,4 mld zł (spadek o 17 proc.), TP SA - 1,8 mld zł (wartość na tym samym poziomie co w ubiegłym roku) i Biedronka - 1,7 mld zł (wzrost o 27 proc.).
 
 
 
 
Już dziewięć polskich marek ma wyceny powyżej miliarda złotych. Ich wartość trudno jednak porównywać z czołowymi globalnymi brandami. Biją one na głowę nie tylko polską czołówkę, ale też wszystkich uczestników zestawienia - w sumie ich marki są warte 57 mld zł. Na ponad czterokrotnie więcej wyceniana jest marka Coca-Cola, lider tegorocznego rankingu firmy Interbrand, wyceniana tam na 71,9 mld dolarów, czyli prawie 251 mld zł. Jeszcze większą przewagę ma zwycięzca rankingu BrandZ firmy MillwardBrown - marka Apple, wyceniana na 153,3 mld dolarów.
 
 
 
 
Źródło: PAP
 
Na temat także w:
wyborcza.pl , "Rzeczpospolita": ORLEN najcenniejszą polską marką
Polska Dziennik Zachodni, str. 5, Marki śląskie? Mało ich, bo reklama leży
Gazeta Polska Codziennie, str. 8, Markowy Orlen
Rzeczpospolita Ranking Najcenniejszych Polskich Marek, str. 25, Jubilerzy na czele
Rzeczpospolita Ranking Najcenniejszych Polskich Marek, str. 13, Markowa bessa dotknęła Polski
Fakt, nr str.: 4, Orlen najcenniejszą polską marką

Powrót
 
 
 

Marki Grupy ORLEN